Restricții cu privire la publicitatea la alcool

Publicitatea la produsele alcoolice, cu excepția vinului din struguri, urmează să fie interzisă la radio, tv, presă scrisă, internet, transportul public etc. Aceasta va fi permisă doar în timpul evenimentelor naționale, în magazinele specializate, pe teritoriul întreprinderilor producătoare, pe bilete de călătorie sau în aeronave. Proiectul de lege care prevede modificarea și completarea unor acte legislative în domeniul controlului alcoolului a fost votat în lectură finală în ședința Parlamentului din 7 decembrie, transmite IPN.

Modificările legislative prevăd și unele excepții pentru publicitatea producției alcoolice la radio și televiziune între orele 23.00 și 6.00, pe prima și pe ultima copertă a materialelor tipărite, în zonele publice pentru perioada desfășurării sărbătorilor naționale și tradiționale, în sediile agenților economici specializați, pe paginile oficiale din internet ale producătorilor și unităților comerciale.

Totodată, publicitatea vinului din struguri trebuie să respecte o serie de condiții. Aceasta nu trebuie să fie adresată minorilor și să nu implice minori, să nu atribuie producției alcoolice proprietăți terapeutice, de prevenire, tratare sau vindecare a unor boli, să nu creeze impresia că întrebuințarea alcoolului contribuie la sporirea nivelului de performanță fizică sau intelectuală, precum și la obținerea succeselor pe plan personal, profesional, social, sportiv etc.

Pentru încălcarea regulilor de amplasare și difuzare a publicității la alcool, Parlamentul a stabilit sancțiuni. Persoanelor fizice li se vor aplica amenzi de până la 4 500 de lei. Persoanele juridice vor achita amenzi de până la 15 000 de lei, cu privarea dreptului de a desfășura o anumită activitate pe un termen de până la un an.

La evidenta instituțiilor medico-sanitare publice se află peste 45 de mii de persoane care suferă de alcoolism, dintre care 15% sunt femei.

Comentează