Diverse

Operațiune de salvare în Marea Neagră a unui tanc petrolier înmatriculat în Republica Moldova

Salvatorii români au intervenit pentru salvarea unei nave sub pavilionul Republicii Moldova care transporta produse petroliere, aflat la 16 mile de Portul Constanţa. Echipajul a cerut ajutor pentru că a găsit o fisură la bord, după ce s-ar fi ciocnit de o navă turcească.

Moto-tancul, având la bord o încărcătură de combustibil pentru navele comerciale, venea din Portul Odesa (Ucraina) şi în rada exterioară a Portului Constanţa a ancorat pentru a aproviziona cu combustibil o navă turcească. Se pare că în timpul operaţiunii de bunkeraj s-a produs o coliziune între cele două nave, iar tancul petrolier moldovenesc a suferit o fisură de aproximativ doi metri lungime.

Vasul de transport produse petroliere de mici dimensiuni a avut nevoie de ajutor. Navă construită în 1977, a alertat autorităţile navale româneşti, reclamând că prin fisura din corpul navei se infiltrează apă în sala motoarelor.

Noi am trimis imediat în perimetrul semnalat nava de salvare SAR Topaz, Garda de Coastă avea de asemenea o navă de patrulare care s-a mobilizat în zonă şi au mai sosit în asistenţă remorchere de la Coremar şi nava GSP King. După ce ne-am mobilizat, însă, timp de câteva ore comandantul moto-tancului (M/T) Delfi a refuzat să solicite salvarea. Nu a vrut ca echipajul să fie preluat de SAR Topaz şi nici să fie remorcată nava avariată. Într-un târziu, miercuri dimineaţa, pe la ora 04,00, comandantul tancului petrolier Delfi a solicitat ajutor şi remorcherul GSP King a remorcat nava şi a dus-o la adăpost în Portul Constanţa, în condiţiile în care sala motoarelor era inundată”, a declarat Iulian Creţu, directorului tehnic al Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare .

Vasul, cu şapte marinari la bord, a fost adus în siguranţă în port. Niciunul dintre marinari nu a fost rănit, doar comandantul a avut nevoie de îngrijiri medicale, odată ce vasul a ajuns la ţărm, dar fără să fie necesară transportarea lui la spital.

Click to comment

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

To Top