International

Macron, lider la banii cheltuiți în campania prezidențială

În perioada campaniei prezidențiale, candidatul formațiunii En Marche, Emmanuel Macron, a cheltuit aproape 17 milioane de euro. Este candidatul care a investit cel mai mult în campania prezidențială, fără a fi susținut de un partid tradițional în spate. Tactica sa, în care a investit de altfel cel mai mult și care a costat 5 milioane de euro, a fost: adresarea directă la alegători şi trimiterea de sms-uri şi scrisori.

Următor clasat în această ierarhie este Benoît Hamon. Campania electorală l-a costat pe candidatul socialist 15 milioane de euro. El a vrut cu aceşti bani să repare faptul că nu a fost susţinut de puternicii partidului, dar şi, evident, propria lipsă de notorietate, obținând cel mai slab scor electoral dintre toți candidații.

Eliminat din primul tur, François Fillon, candidatul formaţiunii Republicanilor, a cheltuit cel mai mult în consiliere pentru comunicare. Penelope Fillon, soția sa, este acuzată că ar fi primit aproximativ jumătate de million de euro ca atașat parlamentar al soțului ei, în cei cinci ani de mandat. Nimeni nu își aduce aminte să o fi văzut vreodată pe Penelope Fillon la Adunarea Națională sau în circumscripția pe care François Fillon o reprezent. Marine Le Pen, de la Frontul Naţional, ajunsă în turul doi, a investit în campanie 12,5 milioane de euro, în timp ce candidatul Franţei Nesupuse, Jean Luc Mélenchon, a investit 10 milioane de euro. Meetingurile desfăşurate în spaţii deschise l-au costat scump.

Pe Emmanuel Macron l-a costat fiecare vot obţinut 1,93 de euro, pe  Benoît Hamon – 6,58 de euro – cel mai mult dintre toţi candidaţii, pe François Fillon -1,91 de euro, Marine Le Pen – 1,63 de euro, iar pe Jean Luc Mélenchon – 1,51 de euro.

Sursa: Rfi.ro

Click to comment

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

To Top