MAGAZIN

CNAS vrea să-și evalueze serviciile. Află cum!

Timp de 3 luni, cetățenii vor avea ocazia să-și exprime părerea despre calitatea serviciilor oferite de Casa Națională de Asigurări Sociale (CNAS) prin instrumentul pilot de evaluare a serviciilor publice prestate.

Din 15 martie, în opt oficii teritoriale CNAS din Chișinău (sectoarele Botanica, Buiucani și Râșcani), Ialoveni, Florești, Bălți, Cahul și Comrat, cetățenii sunt invitați să-și exprime părerea față de calitatea serviciilor prestate, accesibilitatea informației primite, amabilitatea personalului, condițiile de deservire și alte criterii. Oamenii vor atribui un calificativ pentru serviciile de care au beneficiat prin intermediul unor dispozitive instalate în oficiile teritoriale ale CNAS.

„Răspunsurile și sugestiile cumulate ale cetățenilor vor fi analizate și integrate în procedurile de operare ale oficiilor teritoriale CNAS, iar acest lucru ne va permite să evaluăm obiectiv nivelul de performanță a personalului nostru, să îmbunătățim calitatea infrastructurii sau să simplificăm procedurile de colectare și depunere a documentelor.” a spus Natalia Şmundeac, Șefa direcţiei analiză şi planificare strategică al CNAS.

Totodată, acest instrument va conține și un element neconvențional. Datele colectate și acțiunile întreprinse de CNAS, în urma sugestiilor cetățenilor, vor fi afișate pe ecrane LED, instalate în incinta oficiilor pilot.

„După definitivarea acestui instrument, următoarea etapă va constitui integrarea acestuia în toate instituțiile publice ce oferă servicii cetățenilor. Astfel, funcționarii vor putea utiliza sugestiile și recomandările cetățenilor pentru a ajusta modul de prestare a serviciilor publice, astfel încât acestea să fie mai aproape de așteptările oamenilor.” a menționat Dmitri Belan, Specialist cercetare și design de servicii al Laboratorului de Inovații Sociale din Moldova (MiLab).

Elaborarea instrumentului de evaluare a gradului de satisfacție a cetățenilor față de serviciile publice are loc în contextul Strategiei privind reforma administraţiei publice pentru anii 2016-2020, care vizează și reingineria serviciilor publice. Un aspect crucial al acestei reforme este monitorizarea și evaluarea serviciilor publice pentru a observa dacă acestea satisfac așteptările cetățenilor.

Activitatea este coordonată de Laboratorul de Inovații Sociale din Moldova, MiLab – proiect comun al PNUD Moldova și Cancelariei de Stat – în parteneriat cu CNAS și Guvernul Republicii Moldova. Inițiativa este susținută de Guvernul Slovaciei.

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Close
Close