Actual

Nemții de la Bosch anunță că pot salva motoarele diesel

Gigantul german Robert Bosch a anunţat că inginerii săi au dezvoltat un nou sistem care reduce emisiile toxice cu mult sub limitele legale şi care-i poate ajuta pe producătorii auto să evite posibile interdicţii de circulaţie pentru autovehiculele diesel în Europa, care ameninţă să pună pe butuci această tehnologie, relatează Bloomberg.

“Această realizare oferă oportunitatea de a duce dezbaterile aprinse privitoare la diesel într-un nou teritoriu şi poate de a le pune capăt”, a declarat Volkmar Denner, CEO al Bosch.

Noua tehnologie ar urma să scadă cantitatea de oxid de azot la o zecime din limita legală. Nu întâmplător, descoperirea va fi lansată pe piaţă în 2020 – anul în care intră în vigoare sancţiuni dure la adresa producătorilor auto care nu respectă anumite limite.

Compania Bosch, cel mai mare furnizor de tehnologie diesel pentru producători precum Volkswagen, General Motors sau Fiat Chrysler, insistă că motoarele pe motorină nu vor fi conduse la groapă aşa de rapid precum se credea. Cei de la Bosch spun că aceste motoare pot „trăi” liniştite fără teama de fi interzise pe străzi.

Noua tehnologie ar putea fi o salvare pentru piaţa auto, în condiţiile în care zeci de mii de locuri de muncă se bazează pe supravieţuirea acestor motoare. Sunt în joc afacerile marilor producători.

Diesel a pierdut teren în faţa benzinei, odată cu scandalul Dieselgate din 2015. Clienţii s-au reorientat – nu vor să cumpere un autoturism despre care ar putea afla că va fi interzis în 2-3 ani.

Recent, Tribunalul administrativ federal din Germania a decis, de exemplu, că primăriile a două oraşe germane pot dispune interdicţii de circulaţie pentru maşinile diesel. S-a creat un precedent care poate fi extins în toată ţara.

De asemenea, aututorismele alimentate cu motorină vor fi interzise şi în centrul istoric al Romei, capitala Italiei, începând din 2024.

Toate aceste planuri ar putea fi abandonate dacă diesel-ul nu va mai fi atât de „rău”, graţie noii tehnologii.

Statutul de cel mai mare furnizor de soluţii software al Bosch a fost pus sub semnul întrebării pe perioada în care procurorii germani au investigat mai mulţi producători auto pentru că au trişat la testele privind emisiile de noxe. La acea vreme, Bosch a fost de acord să plătească despăgubiri alături de Volkswagen.

Click to comment

Comentează

To Top