Diverse

Regulamentul GDPR intră în vigoare vineri. SUNT VIZAȚI TOȚI ROMÂNII

Noul regulament GDPR aduce schimbări majore privind protecția datelor personale care vor deveni operabile din 25 mai. Realitatea.net a aflat de la specialiştii pe GDPR cum poţi să te protejezi în cazul în care vei mai primi mailuri, SMS-uri sau telefoane de la companii cărora nu le-ai dat acordul să îţi păstreze datele de contact.

GDPR, un cuvânt care sperie companiile care lucrează cu publicul larg – mass media, sănătate, resurse umane, comerț online, marketing.

Începând cu data de 25 mai 2018 va intra în vigoare noua lege Europeană pentru Protecția Datelor personale – noul Regulament UE 2016/679 – pe scurt GDPR.

GDPR prevede un proces mai transparent și mai sigur de colectare și administrare a datelor personale pe care le tranzacționăm online.

Cum procedăm daca primim, după 25 mai, mesaje sau telefoane din partea unor institutii sau firme cărora nu le-am dat acordul explicit să ne păstreze stocate datele de contact?

Cum poţi să te protejezi în cazul în care vei mai primi mailuri, SMS-uri sau telefoane de la companii cărora nu le-ai dat acordul să îţi păstreze datele de contact.

Vezi mai jos răspunsurile oferite de Cosmin Măcăneață, Managing Partner al Omega Trust:

Intrebare: Ce metode de reclamare ai la dispozitie?
Raspuns: Regulamentul 679/2016 (GDPR) vine cu o serie de cerinte privind obligatia companiilor/instituatiilor care prelucreaza date personal (denumite generic de GDPR “operatori”) de a prelucra, intr-un mod securizat, datele cu caracter personal ale persoanelor fizice si pune accent pe respectarea drepturilor acestora.

In baza GDPR, orice persoana vizata are dreptul de a depune o plangere la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), in cazul in care considera ca prelucrarea datelor cu caracter personal, care o vizeaza, incalca drepturile si libertatile sale sau prevederile GDPR.

Intrebare: Cum sa procedezi ca sa nu se repete situatia? cui te poti adresa in afara de institutia vizata?
Raspuns: Pana a se ajunge la depunerea unei plangeri in fata Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, persoana vizata poate solicita exercitarea unuia sau mai multora din drepturile sale direct operatorului caruia i-a incredintat datele sale personale.

De exemplu, daca persoana vizata nu mai doreste sa primeasca mesaje promotionale, mesaje privind campanii publicitare sau alte mesaje de marketing, atunci aceasta isi poate exercita dreptul la opozitie, privind prelucrarea datelor sale in scop de marketing direct. In acest caz, operatorul trebuie sa inceteze sa contacteze persoana si sa nu ii mai prelucreze datele, in scop de marketing.

In cazul in care compania ignora solicitarea persoanei si continua sa ii prelucreze datele, atunci persoana este indreptatita sa depuna o plangere la ANSPDCP.

Click to comment

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

To Top