Externe

Cea mai mare erupție solară din 2017 până acum. Oamenii de știință spun că Soarele „se trezește la viață”

S-ar părea că Soarele se trezește în sfârșit. Cea mai mare erupție solară din octombrie 2017 încoace a avut loc vineri dimineață, 29 mai. Erupția a fost surprinsă de Observatorul Dinamicii Solare (SDO) al NASA.

Erupțiile solare reprezintă o explozie de radiații care provin din pete solare, puncte întunecate și relativ reci de pe suprafața Soarelui, care au și câmpuri magnetice foarte puternice. Oamenii de știință clasifică erupțiile solare în trei categorii, anume C, M și X.

Cea mai mare erupție solară din 2017 până acum
Erupția solară din 29 mai a fost de categoria M, așadar nu a fost un „monstru”. De asemenea, nu a fost ațintită asupra Pământului așa că nu a existat șansa unor aurore supraîncărcate din cauza unei erupții masive de plasmă solară.

Totuși, erupția ar putea fi un semn că Soarele intră într-o fază mai activă din ciclul său de 11 ani, au spus oficialii NASA. În acest caz, cel mai recent astfel de ciclu, cunoscut drept Ciclul Solar 24, ar putea să se fi sfârșit deja.

Oamenii de știință spun că Soarele „se trezește la viață”
Cercetătorii consideră că începutul noilor cicluri este la „minimul solar”, timpul în care Soarele are cele mai puține pete și cea mai redusă activitate, scrie Live Science.

„Cu toate acestea, este nevoie de cel puțin șase luni de observații solare și de numărare a petelor solare după un minimum pentru a afla atunci când a avut loc”, au mai transmis oficialii NASA.

Cea mai mare erupție solară din 2017 până acum

Cea mai mare erupție solară din 2017 până acum a avut loc vineri, 29 mai 2020. Sursa foto: NASA Solar Dynamics Observatory (SDO)

„Din cauza faptului că minimul este determinat de cel mai redus număr de pete solare dintr-un ciclu, oamenii de știință au nevoie să vadă acele cifre crescând considerabil înainte să stabilească momentul exact în care erau în scădere. Asta înseamnă că minimul solar este un eveniment ce poate fi recunoscut doar în retrospectivă. Am putea avea nevoie de șase până la 12 luni după eveniment pentru a confirma momentul în care minimul a avut de fapt loc”, a mai adăugat NASA.

descopera.ro