ActualitățiBasarabia

Din Bălți nu mai pornesc trenurile. CFM, tras pe linie moartă de Tofilat

Distribuiți acest articol!

Circulația trenului Bălți-Ungheni, ultimul deservit de filiala CFM Bălți a fost suspendată ieri. Se întâmplă după ce, acum câteva zile, și ruta trenului Bălți-Rogojeni a fost sistată. Informația a fost confirmată de Andrei Savciuc, șeful filialei Bălți, care a dat vina pe niște probleme tehnice temporare, fără a face careva precizări, potrivit NordNews.md.

„Este o sistare temporară din motive tehnce. Este temporar, iar toate întrebările le adresați adminstrației de la Chișinău”, a spus Andrei Savciuc șeful CFM Bălți.

„Oamenii sunt nemulțumiți de suspendarea circulației trenurilor.” 

„Trebuie să circule pentru că unii oameni se folosesc de acest tren, s-au obișnuit, sunt oameni de prin sate care locuiesc alături de calea ferată. Acum este vară, cineva are produse alimentare pe care le aduc și le vinde.” 

„Cele mai sărace țari din Europa au trenuri interurbane, dar la noi au scos trenurile, salariile oamenilor nu se achită câte jumătate de an. Totul au furat, vinovați nu sunt.”  

„Trebuie să circule pentru că nu toată lumea are bani pentru rutieră, trenul trebuie să circule. Eu sunt pentru ceea că trebuie să circule trenurile.”

„Sunt mulți oameni care trăiesc prin satele din apropiere, la Ungheni, la Ocnița, la Rogojeni, peste tot. Lumea toată viața mergea cu trenurile, dar acum le-au scos.” 

„Ceva nu le iese, ori nu au suficienți pasageri, ori nu au combustibil. Oamenii circulă pentru lucru, dacă circula până acum trebuie să circule. ”

„Este rău pentru că este și mai ieftin și poți să te odihnești mai bine.”

Recent, fostul deputat, Alexandru Slusari, a declarat că CFM continuă calea spre faliment, iar peste 6 mii de angajați nu și-au primit salarii deja de 6 luni. Pe pagina sa de facebook, acesta a scris că datoriile CFM au depășit 800 mln, dintre care circa 180 mln sunt restanțele la salariu. Noul director așa și nu a organizat un dialog eficient cu colectivul. În afară de propunerea aberantă, precum că angajații ar trebui să împrumute credite de la bănci pentru stingerea datoriilor la salarii, alte idei de la dl Tofilat nu au parvenit”, a scris Alexandru Slusari.

Amintim că, din luna mai, Întreprinderea de Stat Calea Ferată din Moldova are un administrator nou. Este vorba despre Oleg Tofilat, care a fost desemnat învingător de către Consiliul de administrație.


Distribuiți acest articol!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button